Even een beetje afkoelen....
maandag 16 juli 2012
Scheper bij de kudde
Bij de ijzertijdboerderij in Orvelte op het veld waren Spot en ik vandaag aan het scheperen samen met Annelies, schaapherder van deze kudde Schoonebekers. Zij heeft deze kudde al 23 jaar in beheer en heeft het Schoonebeker ras mede ingebracht en gefokt in deze contreien. Onderweg vertelt ze mij de bijzonderheden van de schapen en leert ze mij de fijne kneepjes van het herderen. Het zal nog wel even duren voordat Spot en ik zover zijn dat we alleen met de kudde op pad kunnen, tor die tijd gaan we graag met Annelies mee.



Even een beetje afkoelen....


Even een beetje afkoelen....
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten