Een keuterij bood qua opbrengsten net niet genoeg om van te kunnen leven. De boer had dus nog ander werk waardoor het gezin uiteindelijk kon overleven.
Timmerman, rietvlechter, turfsteker of loonwerker óf....schaapherder.
Ha, komt dat even goed uit!
In onze huidige woonkamer was vroeger de deel. Daar stonden ongeveer 8 koeien in. Onze overburen wisten dat te vertellen. Het landje achter het huis is een smal perceel met aan weerszijden een greppel. Daarin groeien elzen, zoals het vroeger ook was.
In de omgeving lopen de koeien buiten, aan welke kant je ook het dorp inrijdt. Dat maakt Wezup wel idyllisch.
De keuterij
De boerin op de trekker
Doorkijkje naar het weitje
Hekje naar de moestuin
De koeien in de wei
Het zijpaadje langs de korenbloemen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten